Blog X - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tamara Blonk - WaarBenJij.nu Blog X - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tamara Blonk - WaarBenJij.nu

Blog X

Blijf op de hoogte en volg Tamara

28 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Na een tijdje letterlijk en figuurlijk uit de lucht te zijn geweest (geen wifi en veel gedaan) heb ik weer genoeg inspiratie voor een nieuwe blog. Vorige week was mijn lieve tante Esther op bezoek en hebben we samen heel veel leuke dingen gedaan. Zo zijn we naar de grotten van Hato geweest en hebben we door een natuurpark gewandeld, op de een of andere manier kent bijna niemand dit maar de terreinen horen bij het bedrijf waar ik stage loop dus ik vond het sowieso een verplichting voor mezelf. En het was echt mooi, die grotten waren heel interessant, vol vleermuizen en er hing een geur alsof je in een coffeeshop liep, heel grappig. Verder zijn we naar Klein Curacao geweest, waar ik al eerder was geweest en maar wát graag weer naar terug ging. Daar hebben we heerlijk in de zon gelegen en lekker gegeten. We zijn veel uit eten geweest met Urven (vriendje) en andere vriendinnen en we hebben heel veel bijgekletst, was echt super gezellig!

Toen was het afgelopen weekeind Koningsdag. Dat wordt hier Groot gevierd, met rommelmarkten, kraampjes waar je eten en drinken kunt halen en, voor mij heel belangrijk, uitverkoop in bijna alle winkels. Er stonden grote rijen voor Tommy Hilfiger en andere winkels maar ‘mijn’ winkel was vrij rustig en ben daar zeer geslaagd, heb leuke kleding met behoorlijk wat korting dus ik heb eindelijk weer eens kunnen shoppen want dat lukte tot nu toe niet echt. Kleding is vaak óf duur en heel goed óf goedkoop en van slechte kwaliteit. Twee paar slippers die ik hier heb gekocht waren binnen een dag stuk en van een leuk spijkerbroekje was na 1 keer de rits al kapot. Alles heb ik laten maken of zelf gemaakt maar het is niet erg leuk. Op Koningsdag ben ik met Urven en wat vriendinnen door de stad gaan lopen en hebben we veel gezien, ’s avonds zijn we naar een feestje gegaan vlakbij onze straat dus dat was erg makkelijk. In het algemeen een Nederlandse sfeer maar toch weer niet helemaal. Voor zo’n klein land en al helemaal voor zo’n kleine stad als Willemstad wordt het hier echt heel uitbundig gevierd en de sfeer is veel leuker vond ik zelf.

Verder heb ik dit weekeind met Urven de Kabrietenberg beklommen. We zijn daar met een bootje naartoe gevaren en toen naar boven geklommen. Daarna zijn we naar een strandje gevaren om even af te koelen, ondanks dat het nog maar 8 uur ’s ochtends was, was het al bloedheet. Maar het was het meer dan waard, het uitzicht was fantastisch en we hebben hele mooie foto’s gemaakt. Ook ben ik gaan wakeboarden met een groep stagiairs op het Spaanse water, waar echt hele mooie huizen aan staan. Urven woont daar ook, op een soort resort maar het huis van zijn ouders stond daar al voor dat hele resort werd gebouwd. Vanuit dat huis kijk je over het Spaanse water naar de Kabrietenberg, echt heel erg mooi. Voeg daarbij drie honden en een eigen boot en je snapt wel waar ik vaak te vinden ben. Het wakeboarden ging best goed en dat vertolkte zich in 2 dagen onwijs veel spierpijn haha. We waren de hele dag op een vlot waar we ook gingen barbecueën en waar je lekker in een hangmat kon chillen of op bedden liggen, echt heel relaxed allemaal.

Nu is de werkweek weer begonnen maar het is weer een korte week want vrijdag is hier de dag van de arbeid en een vrije dag voor mij. 4 en 5 mei wordt hier geloof ik niet gevierd want tenslotte is dit eiland niet bevrijd zoals Nederland dat wel is geweest. Over een paar weekjes ga ik met Urven een weekeindje naar Aruba, ben heel benieuwd hoe anders het daar is. Volgens mensen die er zijn geweest is het veel meer gericht op Amerikanen en heb je daar wel de hele lange stranden zoals je die hier niet hebt. Misschien kan ik dan eindelijk eens gaan hardlopen op het strand wat ik al heel lang wil. Scheveningen is in dat opzicht dan toch beter misschien :-P

Ayo en te otro bia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao

Stage op het vliegveld

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2015

Blog XI

28 April 2015

Blog X

07 April 2015

Blog IX

01 April 2015

Blog VIII

26 Maart 2015

Blog VII
Tamara

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 22913

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 31 December 2015

Stage Curacao

Landen bezocht: