Blog V - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tamara Blonk - WaarBenJij.nu Blog V - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Tamara Blonk - WaarBenJij.nu

Blog V

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen weekeind was een groot feest. Vrijdag was er een Full Moon party waar je lekker met je voeten in het zand naar het vuurwerk stond te kijken. Zaterdag was het kick-off evenement van Wereldstage, het bedrijf dat mijn stage enzo regelt. Ik ben eerst gaan snorkelen in een baai waar ook een wrak lag, het was echt adembenemend mooi, overal vissen en andere beesten, echt prachtig. Ik heb ook kennisgemaakt met duiken, een kwartier lang onder water gezeten met zo’n luchtfles op. Was eigenlijk nog leuker dan snorkelen en ik wil dan ook graag mijn Paddy (duikbrevet) halen. De rest van de middag heb ik gewindsurft, was lang geleden maar ik was het niet verleerd. De dag werd afgesloten met een barbecue en toen ben ik snel m’n bed ingedoken want ik was bekaf. Maandag zijn we met een groepje onbeperkt pizza’s gaan eten. Die calorieën moet ik er maar snel weer vanaf sporten want het schijnt dat een gemiddelde stagiair hier 7 kilo aankomt. Dat wil ik me echt niet laten gebeuren!

Maandag ben ik ook naar de fysiotherapeut geweest. Ik had in Nederland al vaak last van mijn rug en hier werd dat niet echt minder, lopen, liggen, zitten, staan, eigenlijk alles deed pijn. De fysiotherapeut hoefde er maar een vinger op te leggen en ik zat al zowat tegen het dak. Gelukkig is dat nu grotendeels verholpen door kraken en masseren, ben weer helemaal de oude nu :)

Zondag ben ik naar de kerk geweest. Wat een belevenis was dat, Afrika is er niks bij, echt niet. Ik was op zoek naar een kerk in een bioscoop maar was naar de verkeerde bioscoop gelopen. Op de weg terug hoorde ik gospelmuziek dus ben ik mijn oren achterna gegaan en kwam zo bij een bank terecht. Helemaal bovenin was een zaaltje met een keyboard, een monitor en zo’n 60 mensen die heel hard stonden te zingen en te schreeuwen. De vrouw die de dienst leidde liep door de zaal heen en pikte sommige mensen eruit bij wie ze voelde dat ze hen iets moest vertellen. Bij de meeste mensen ging iets groots gebeuren en had God een plan met hen. Toen kwam ze mijn richting op en sprak het meisje twee stoelen naast me aan (geen vriendin trouwens maar gewoon een onbekend iemand). Tegen haar zei ze dat God grote plannen met haar had en dat Hij in haar lichaam ging werken. Toen ging ze verder met dat er een man bij hoorde en uiteindelijk zei ze dat dat meisje binnen 3 maanden zwanger zou raken. Ik zat echt met grote ogen te kijken want hoe kan die vrouw dat ooit weten? Ik ben heel benieuwd of deze voorspelling uit ga komen maar ben nog meer benieuwd wat die vrouw gaat zeggen als dat meisje over 3 maanden helemaal niet zwanger is. Interessant verhaal.

In het algemeen geniet ik natuurlijk nog heel hard van het leven hier. Kleine dingen beginnen nu wel op te spelen, het wassen van je kleren bijvoorbeeld. Meestal was ik alles met de hand maar in het studentenhuis naast ons is een wasmachine dus van de week wilde ik mijn handdoeken enzo daarin wassen. Je moet dan 5 guldens naast elkaar in een bakje leggen en die dan dichtduwen. Blijkbaar had ik dat ding een beetje onderschat want ik duwde hem niet ver genoeg dicht, waardoor ik dus mijn guldens kwijt was en opnieuw moest beginnen. Ik was dus voortaan wel weer zelf, zoals een vlijtige huisvrouw betaamt haha..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage Curacao

Stage op het vliegveld

Recente Reisverslagen:

12 Mei 2015

Blog XI

28 April 2015

Blog X

07 April 2015

Blog IX

01 April 2015

Blog VIII

26 Maart 2015

Blog VII
Tamara

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 22925

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 31 December 2015

Stage Curacao

Landen bezocht: